Sprawowanie nadzoru inwestorskiego w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej nad realizacją zadania pn. "Remont górnego piaskownika i strumienia Warszewiec na odcinku od ul. Judyma do ul. Chopina, od km 1+494 do km 2+288 w Szczecinie"
Szczecin, dnia 23.11.2020r.
ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY CENOWEJ
Zakład Usług Komunalnych w Szczecinie zamierza przystąpić w miesiącu styczniu 2021 roku do realizacji zadania pn.:
Remont górnego piaskownika i strumienia Warszewiec na odcinku od ul. Judyma
do ul. Chopina, od km 1+494 do km 2+288 w Szczecinie”
Podstawą do realizacji robót budowlanych jest:
1. Zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę z dnia 04.07.2019r.oraz zaświadczenie o braku sprzeciwu - znak WUiAB-IV.6743.159.2019.JD z dnia22.08.2019r.
2. Zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę z dnia 09.07.2019r. oraz zaświadczenie o braku sprzeciwu - znak WUiAB-IV.6743.160.2019 z dnia 22.08.2019r.
Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową pn.:
Remont górnego piaskownika i strumienia Warszewiec na odcinku od ul. Judyma
do ul. Chopina, od km 1+494 do km 2+288 w Szczecinie, która zawiera:
- Remont piaskownika górnego zlokalizowanego w rejonie ul. Judyma od km 1+494 do km 1+610 oraz
- Remont strumienia Warszewiec na odcinku od km 1+610 do km 2+288)
Zakres prac obejmuje między innymi:
- roboty przygotowawcze, tymczasowe, zabezpieczające , towarzyszące i pomiarowe,
- roboty rozbiórkowe istniejących obiektów, powierzchni utwardzonych
z wywiezieniem i utylizacją, - roboty ziemne z wywiezieniem i utylizacją gruntu,
- zabezpieczeniem skrzyżowań z infrastrukturą podziemną,
- remont piaskownika i związanych z nim budowli hydrotechnicznych, a w szczególności:
- konstrukcji piętrzącej (składającej się ze ściany zaporowej i przypierającej, skrzyni balastowej i płyty pokrywowej, przelewu awaryjnego i upustu dennego), która jest w znacznej mierze interpretacją geometryczną z uwagi
na brak dostępu do istotnych jej elementów, jak i braku dokumentacji archiwalnej, - czaszy piaskownika - instalacja odwadniająca dno, remont skarp i korony skarp,
- zastawki przelewowej na wlocie do piaskownika,
- remont strumienia Warszewiec (umocnienie materacami gabionowymi) wraz
z obiektami z nim związanych, a w szczególności:
- stopni betonowych,
- zastawki betonowej,
- kraty wlotowej przed przepustem przy ul. Wiosny Ludów,
- wykonanie nawierzchni dojazdu technologicznego do obiektu
- wymianie istniejącego ogrodzenia wokół piaskownika
- odtworzeniu trawników (obsiew mieszanką traw) wraz z ich pielęgnacją w okresie trwania robót budowlanych
Dokładny zakres prac został zawarty w dokumentacji projektowej, która jest dostępna
na stronie ZUK http://bip.zuk.szczecin.pl/zamowienia/pokaz/829.dhtml, w związku
z ogłoszonym przetargiem na realizację inwestycji.
Dla wykonawcy realizującego prace budowlane przewiduje się wynagrodzenie ryczałtowe – płatne w częściach na podstawie zaawansowania robót.
Przewidywany czas realizacji zadania – do 180 dni kalendarzowych licząc od dnia przekazania placu budowy
W związku z powyższym Zakład Usług Komunalnych w Szczecinie zaprasza do złożenia oferty cenowej na sprawowanie nadzoru inwestorskiego w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca który wykaże, że dysponuje:
osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej hydrotechnicznej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym upoważniają uprawnienia budowlane w powyższej specjalności, oraz posiadającą doświadczenie
na stanowisku inspektora nadzoru lub kierownika robót/budowy w realizacji,
co najmniej 2 budów / robót budowlanych:
- jedna - związana z remontem cieku lub rowu, ze stopniowaniem
oraz
- druga - budowa/ remont piaskownika lub zbiornika lub innej budowli hydrotechnicznej o konstrukcji żelbetowej monolitycznej,
o wartości co najmniej 400 000,00 zł brutto każda, realizowanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania oferty, przy realizacji którego pełniła
tę funkcję od początku do końca realizacji robót;
Wykonawca wraz z ofertą wskaże osobę skierowaną przez wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat jej kwalifikacji zawodowych, uprawnień, przynależności do izby i opłaceniu składki członkowskiej, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia.
Do ogólnych obowiązków nadzoru inwestorskiego należeć będą m.in. niżej wymienione działania:
- podejmowanie działań zgodnie z ustawą Prawo Budowlane,
- koordynacja i nadzór nad realizacją zadania w celu zapewnienia realizacji zgodnie
z siwz, umową, dokumentacją projektową oraz specyfikacją techniczną, osiągnięcia wysokiej jakości wykonania prac terminowym wykonaniem inwestycji - wspierania Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i finansowych związanych z realizacja zadania,
- działanie we współpracy z zamawiającym i na jego rzecz w całym okresie realizacji zadania,
- zapewnienie stałej wymiany informacji z Zamawiającym oraz koordynowanie działań zgodnie z wymaganiami Zamawiającego,
- organizowanie oraz prowadzenie narad budowy i narad technicznych
- wnioskowanie o wykonanie robot dodatkowych, uzupełniających i zamiennych
- nadzór i kontrola płatności Wykonawcy za wykonane roboty wraz z rozliczeniem końcowym robót inwestycyjnych oraz zapobieganie nieuzasadnionym roszczeniom Wykonawcy
- potwierdzenie gotowości wykonanych robót do odbioru końcowego, przygotowanie dokumentacji odbiorowej oraz uczestnictwo w pracach odbiorowych,
- udział w przeglądach w okresie gwarancyjnym
- wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących roszczeń Wykonawcy
Obowiązki na etapie poprzedzającym rozpoczęcie robót:
- dostarczenie wraz z ofertą kserokopii posiadanych uprawnień oraz przynależność
do właściwej izby budowlanej osób które będą pełniły funkcje techniczne na budowie
a przed dniem podpisania umowy oświadczeń inspektorów nadzoru stwierdzających przyjęcie obowiązków inspektorów nadzoru przy realizacji zadania; - zapoznanie się z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczna wykonania
i odbioru robót budowlanych, dokumentacja przetargową w zakresie udzielonych odpowiedzi i wyjaśnień, umową o wykonanie robót, warunkami pozwolenia na budowę jak również z terenem inwestycji, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami;
Obowiązki na etapie realizacji robót:
- opiniowanie harmonogramu rzeczowo – finansowego robót przedstawionego przez Wykonawcę robót, nie później niż w przeciągu 3 dni od dnia otrzymania harmonogramu;
- zatwierdzenie projektu organizacji placu budowy;
- stała obecność na placu budowy w trakcie realizacji zadania;
- bieżąca kontrola dziennika budowy, rejestracja w dzienniku budowy postępu prac budowlanych oraz wszystkich istotnych zdarzeń związanych z realizacją robót budowlanych;
- bieżąca kontrola placu budowy w zakresie bhp i p.poż., kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę robót przestrzegania zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
i utrzymania porządku na budowie, w tym sprawdzenie i zatwierdzenie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz wymagań przepisów ochrony środowiska; kontrola prawidłowości składowania i przechowywania materiałów budowlanych na placu budowy; - bieżąca kontrola wykonywanych robót pod względem zgodności z dokumentacją projektową, technologią wykonania robót, siwz i umową, ofertą Wykonawcy robót, jakością, obowiązującymi normami i przepisami;
- weryfikacja i zatwierdzanie wniosków materiałowych materiałów przeznaczonych
do wbudowania , nie później niż w przeciągu 3 dni od dnia otrzymania - bieżąca kontrola jakości wbudowywanych materiałów;
- sprawdzenie i zatwierdzenie Programu Zapewnienia Jakości;
- ścisła współpraca z projektantami sprawującymi nadzór autorski i innymi podmiotami w zakresie inwestycji;
- bieżące informowanie Zamawiającego o wszelkich zagrożeniach występujących podczas realizacji robót, w tym mających wpływ na nieterminowość wykonania robót, zwiększenie kosztów, itp. oraz proponowanie rozwiązań;
- w porozumieniu z Zamawiającym – każdorazowo zawiadamianie właściwego organu nadzoru budowlanego o wypadkach naruszenia przepisów ustawy Prawo Budowlane, rażących nieprawidłowościach i odstępstwach, a także dotyczących bezpieczeństwa
i ochrony zdrowia, ochrony środowiska oraz gospodarki odpadami; - udzielanie Wykonawcy robót wszelkich informacji i wyjaśnień w zakresie realizowanego zadania;
- wstrzymywanie robót budowlanych prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu, niezgodnie z dokumentacją techniczną i umową i niezwłoczne pisemne informowanie o tych zdarzeniach Zamawiającego;
- kontrola zgodności oznakowania robót z projektem, przepisami obowiązującego prawa oraz wszelkimi innymi uzgodnieniami;
- wnioskowanie o usunięcie z placu budowy każdej osoby zatrudnionej przez Wykonawcę robót, która zachowuje się w sposób niewłaściwy lub jest niekompetentna lub niedbała w wykonywaniu swojej pracy;
- wnioskowanie i usuwanie podwykonawców nie zgłoszonych i nie zatwierdzonych przez Zamawiającego zgodnie z ustawą PZP;
- organizowanie oraz prowadzenie co najmniej 1 raz w miesiącu (a w przypadku wystąpienia nagłej potrzeby – częściej) narad technicznych oraz sporządzanie
i przekazywanie protokołów uczestnikom narad w terminie do 5 dni od daty narady
w formie elektronicznej; - bieżące egzekwowanie ustaleń z narad technicznych i spotkań dot. realizacji zadania;
- monitorowanie postępu robót pod względem technicznym, finansowym
i terminowym oraz sprawdzanie zgodności rzeczywistego zaawansowania
z harmonogramem rzeczowo – finansowo – terminowym; - rozliczanie Wykonawcy robót oraz zatwierdzonych podwykonawców robót pod względem rzeczowym i finansowym; sprawdzanie zaawansowania robót, zatwierdzanie protokołów odbiorów częściowych, akceptowanie płatności przejściowych i płatności końcowej Wykonawcy robót oraz podwykonawców;
- nadzorowanie badań wbudowanych materiałów i produkcji wyrobów (prefabrykatów i elementów konstrukcji) wykonywanych przez Wykonawcę robót oraz podwykonawców;
- zlecanie Wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do jakości i zgodności z wymogami technicznymi;
- ocena proponowanych przez wykonawcę materiałów i urządzeń pod względem równoważności w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej;
- weryfikacja i zatwierdzanie rozwiązań zamiennych w stosunku do rozwiązań projektowych w porozumieniu z Nadzorem Autorskim;
- zatwierdzanie metod wykonywania robót zaproponowanych przez Wykonawcę robót, w tym wykonywania robót tymczasowych i zabezpieczających;
- weryfikacja „rysunków powykonawczych” sporządzonych przez Wykonawcę robót;
- prowadzenie sprawozdawczości inwestycyjnej, tj. przygotowywanie raportów miesięcznych (w formie drukowanej i elektronicznej) zawierających m.in. informacje dotyczące postępu robót, ilości, zakresu i terminów realizowanych robot, oceny
w stosunku do harmonogramu rzeczowo- finansowo-terminowego, opis powstałych problemów i zagrożeń oraz podjętych działań naprawczych, wykaz zmian
w dokumentacji projektowej, dokumentację fotograficzną budowy, wykaz roszczeń
i etap i ich rozpatrzenia, wykaz zgłoszonych podwykonawców, stan rozliczeń podwykonawców; - dokonywanie odbiorów robót zanikających i ulegających zakryciu;
- potwierdzanie zakończenia robót i gotowości do odbioru robót;
- bieżące sprawdzanie jakości i zgodności wykonanych robót z dokumentacją techniczną i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, niezwłoczne powiadamianie Wykonawcy robót i Zamawiającego o wykrytych wadach i nieprawidłowościach oraz egzekwowanie od Wykonawcy robót usunięcia wad
i nieprawidłowości; - zgłaszanie Zamawiającemu gotowości do odbioru instalacji i urządzeń w zakresie mediów;
- nadzorowanie przeprowadzanych prób i rozruchów oraz weryfikacja i zatwierdzanie opracowanych przez Wykonawcę robót instrukcji eksploatacyjnych;
- dokonywanie odbiorów częściowych i sporządzanie protokołów odbiorów robót częściowych;
- przygotowanie do odbioru końcowego; sprawdzenie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów odbiorowych, uczestnictwo w pracach odbiorowych;
- przekazanie Zamawiającemu po zakończeniu robót budowlanych dokumentacji dot. realizacji robót oraz wykonywanego nadzoru inwestorskiego;
- identyfikowanie ryzyk powstawania roszczeń ze strony Wykonawcy robót i osób trzecich, zapobieganie tym roszczeniom, a przypadku ich wystąpienia przedstawienia stanowiska w odniesieniu do tych roszczeń; niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o tych sytuacjach;
- sprawdzenie i akceptowanie ostatecznej wysokości wynagrodzenia Wykonawcy robót budowlanych;
- inwentaryzacja i rozliczenie umowy w przypadku odstąpienia od wykonywania robót budowlanych;
- rozpatrywanie, w uzgodnieniu z Zamawiającym, wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich w związku z realizacją robót budowlanych;
- wydawanie poleceń Wykonawcy robót przyspieszenia lub opóźnienia wykonywania robót;
- dostarczanie Zamawiającemu dokumentów i informacji w terminach przez niego ustalonych w przypadku sporów sądowych i innych wynikających z realizacji robót;
- przygotowywanie komunikatów i dokumentacji fotograficznej dot. postępów wykonywania robót budowlanych na każde żądanie Zamawiającego;
- reprezentowanie Zamawiającego podczas kontroli dokonywanych przez przedstawicieli nadzoru budowlanego i innych uprawnionych organów;
- w przypadku wystąpienia konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego (zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych) nadzór inwestorski jest zobowiązany do:
- bezzwłocznego pisemnego powiadomienia Zamawiającego o tym fakcie,
- przygotowania dla Zamawiającego protokołu konieczności spisanego przy udziale przedstawicieli Nadzoru Autorskiego, Nadzoru Inwestorskiego, Wykonawcy robót zawierający opis powstałych problemów technicznych, opis zmian koniecznych w dokumentacji projektowej, opis niezbędnych do wykonania robót dodatkowych. Protokół ten będzie podlegał akceptacji i zatwierdzeniu przez Zamawiającego;
- przedstawienia opinii dotyczącej kalkulacji kosztów Wykonawcy robót na wykonanie robót dodatkowych,
Obowiązki w zakresie podwykonawstwa:
- Sprawdzanie zgodności zakresu rzeczowo- finansowego zgłaszanych projektów umów podwykonawców przez Wykonawcę z umową główną;
- Kontrola bytności zatwierdzonych i nie zatwierdzonych podwykonawców oraz usuwanie skuteczne z budowy nie zatwierdzonych podwykonawców;
- Kontrola bieżąca realizowanych zakresów rzeczowych przez podwykonawców
z zakresem zatwierdzonych umów (zgodność pozycji harmonogramu z zakresem rzeczowo- finansowym umowy); - Rozliczanie rzeczowo- finansowe zatwierdzonych i zrealizowanych umów
z podwykonawcami; - Zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych podczas kontroli
u podwykonawcy; - Bieżąca kontrola podwykonawców;
- Raportowanie miesięczne w formie tabelarycznej uwzględniające podwykonawcę, zakres rzeczowy wg zatwierdzonej umowy, zakres rzeczowy realizowanych prac
w danym okresie, wartość wg umowy, faktyczne zaawansowanie w procentach, termin wg umowy, stwierdzenie zagrożenia; - udzielania informacji na potrzeby sprawozdawczości i kontroli;
- weryfikacja zakresu robót, zasadności i wyceny prac zawartych w umowach zgłaszanych podwykonawców przed ich zatwierdzeniem;
- ocena zasadności zatwierdzenia danego podwykonawcy
- weryfikacja dokumentów odbiorowych przygotowanych przez podwykonawcę
Obowiązki na etapie po zakończeniu robót:
- finalizacja zadań wynikających z obowiązków na etapie realizacji robót;
- sprawdzenie i potwierdzenie gotowości do odbioru wykonanych robót poprzez wniesienie wpisu do dziennika budowy potwierdzającego wykonanie robót budowlanych zgodnie z dokumentacją projektową, siwz, umową oraz warunkami technicznymi i normami;
- nadzór nad przeprowadzeniem prób i sprawdzeń obiektu zgodnie z normami
i przepisami, sporządzenie protokołów z przeprowadzonych prób i sprawdzeń; - sprawdzenie kompletności dokumentacji odbiorowej;
- nadzór i uczestnictwo przy odbiorze robót związanych z usunięciem wad ujawnionych podczas odbioru końcowego;
- przygotowanie dla potrzeb Zamawiającego danych potrzebnych do założenia książki obiektu;
- wspieranie Zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów;
- rozliczenie zadania inwestycyjnego obejmującego m.in.:
- końcowe rozliczenie rzeczowo – finansowo – terminowe – w terminie do 7 dni od daty odbioru końcowego robót budowlanych
- protokół z przebiegu wykonania zadania inwestycyjnego i sprawozdanie końcowe z pełnienia nadzoru inwestorskiego,
- kompletną dokumentację odbiorową przekazaną przez Wykonawcę robót;
- kompletną dokumentację (oryginały) w zakresie sprawowanego nadzoru inwestorskiego (protokoły z narad technicznych, wystąpienia i wnioski Wykonawcy robót, inna korespondencja i dokumenty dot. inwestycji);
- uczestniczenie w przeglądach w okresie rękojmi i gwarancji, egzekwowanie
od Wykonawcy wykonania obowiązków wynikających z udzielonej przez niego gwarancji i rękojmi za wady; Zamawiający powiadomi nadzór inwestorski
o przeglądach w okresie gwarancji i rękojmi z wyprzedzeniem 7 dni przed wyznaczoną datą przeglądu;
Nadzór inwestorski jest upoważniony do podejmowania decyzji:
- akceptowania i dopuszczenia materiałów do wbudowania po przedłożeniu przez Wykonawcę atestów, deklaracji zgodności, itp. dokumentów;
- zatwierdzanie receptur i technologii proponowanych przez Wykonawcę robót;
- wstrzymaniu robót prowadzonych w sposób zagrażający bezpieczeństwu lub wykonywanymi niezgodnie z dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną, siwz, umową oraz warunkami technicznymi, normami i przepisami;
Nadzór inwestorski ma prawo wnioskować do Zamawiającego o:
- wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej;
- zlecenie usunięcia wad osobom trzecim w przypadku gdy Wykonawca nie usunie
ich w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie; - zmianę terminu wykonania robót w przypadkach wynikających z umowy o wykonanie robót budowlanych;
- wydawanie polecenia wykonania robót dodatkowych po otrzymaniu pisemnej zgody na ich wykonanie od Zamawiającego;
- opiniowanie i zatwierdzanie harmonogramu rzeczowo- finansowo – terminowego oraz wnioskowanie o wprowadzenie ew. zmian w trakcie wykonywania robót budowlanych;
Za pełnienie nadzoru inwestorskiego Zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe, płatność miesięczną. Cena powinna zawierać wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia związane z pełnieniem nadzoru inwestorskiego, niezbędne do jego wykonania.
W przypadku zainteresowania naszą propozycją prosimy o złożenie oferty cenowej
w terminie do dnia 04.12.2020 r.
Oferty należy składać drogą elektroniczną: izabela.lipinska@zuk.szczecin.pl,
Wszelkich informacji w przedmiotowej sprawie udziela p. Izabela Lipińska, tel. 723 578 484 oraz Anna Bury tel. 723 578 438
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Joanna Kordecka | 27-11-2020 12:24 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Joanna Kordecka | 27-11-2020 |
Ostatnia aktualizacja: | Joanna Kordecka | 27-11-2020 12:25 |